Pages

Ads 468x60px

19 Eylül 2012 Çarşamba

Soğan Dolması


Daha önceden Soğan Dolması denediniz mi bilmiyorum ama ben denediğimde bu çok ayrı lezzeti çok beğendim ve tarifini sizlerle paylaşmak istedim. 15 dakikada hazırlayabileceğiniz bu tarif soğan severlerin hoşuna gidecek diye düşünüyorum.
Soğan Dolması
Malzemeler
•    150 gr kıyma
•    1 çay bardağı pirinç
•    Tuz
•    Karabiber
•    8 adet soğan
•    2 yemek kaşığı sıvıyağ
•    1 tatlı kaşığı domates salçası
•    1 tatlı kaşığı biber salçası
•    1,5 su bardağı su
•    ½ çay bardağı ayçiçek yağı
•    Kimyon
Yapılışı
1.   7 adet soğanın kabuklarını soyun ve boylamasına orta kısmına kadar kesin.
2.   Kestiğiniz soğanları bir tencereye alıp üzerini geçecek miktarda su ekleyin.
3.   Orta ateşte yumuşayıncaya kadar pişirin.
4.   Soğanları soğuk sudan geçirip yaprak yaprak ayırın.
5.   Kıymayı derin bir kaba alın.
6.   Geriye kalan bir adet soğanı soyup küçük küçük doğrayın ve kıymaya ekleyin.
7.   Domates salçası, pirinç, tuz, karabiber, kimyon, 2 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyip karıştırın.
8.   Hazırladığınız bu harçları soğan yapraklarına doldurup yaprakları sarın ve tencereye dizin.
9.   Bir kasede biber salçası, su ve ayçiçeği yağını karıştırıp dolmaların üzerine gezdirin.
10. Dolmaların üzerine küçük bir tabak kapatın ve kısık ateşte kapağı kapalı olarak yumuşayıncaya kadar pişirin.
11. Sıcak olarak servis edin.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız